Учнівське самоврядування - невід'ємна частина громадського самоврядування, що забезпечує захист прав і інтересів учнів, й їхню участь в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом.
Президент школи:- є гарантом прав учнів.
- координує роботу шкільного парламенту.
- співпрацює з адміністрацією школи.
- має право брати участь в роботі педагогічної ради, представляти інтереси учнів.
- звітує загальношкільним зборам про свою роботу раз на півріччя.
- поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.
Мета шкільного самоврядування:
· виховання активної життєвої позиції; · формування та розвитку соціально активної особистості з почуттям національної свідомості, · вирішення спільних проблем, · надання допомоги іншим, а також потребою учнів у визнанні, лідерстві, · бажанні брати участь у суспільному житті школи. · підготовка до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством.
СТАТУТ шкільної республіки «СТЕМ» 1. Загальні положення · Учнівське самоврядуванні регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України "Про освіту", "Про громадянські організації", статуту Івангородської філії. · Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об'єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з батьками і педагогами.
Закон №1 Різносторонній розвиток, самовдосконалення, самореалізація на благо собі, своїм ровесникам, школі , своїй родині, рідному селу , народові України. Закон №2 Створення сприятливих умов для ефективної громадської діяльності, виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей учнів. Закон №3 Формування з учнівської молоді активних громадян країни. Закон №4 Створення умов для реалізації учнями своїх інтересів та потреб. Завдання учнівської шкільної республіки: 1 . Набуття учнями соціального та громадського досвіду, виховання у школярів соціальної та громадської відповідальності, надання можливостей для особистого, соціального та творчого росту школярів. 2. Об'єднання та реалізація ідей та інтересів школярів у роботі різних сфер діяльності. 3. Залучення школярів до активної участі у волонтерській діяльності. 4. Формування загальної культури, організація змістовного дозвілля школярів. 5. Об'єднання учнівської молоді та підвищення її ролі у суспільстві, посилення ролі учнів у вирішенні питань шкільного життя, створення умов для духовного зростання особистості та пошуку свого місця у житті.
Центри шкільного самоврядування здійснюють свою діяльність відповідно до статуту школи, який відображає спільну колективну творчу справу, що об’єднує навколо себе максимальну кількість учнів. Діяльність шкільної республіки «СТЕМ» побудована на принципах: доступності; демократії; гуманізму; толерантності ; взаємозв’язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання; рівності усіх учнів (жителів) для повної реалізації здібностей таланту; Мешканці «СТЕМ» мають свої права, які заключаються у можливості: - обирати та бути обраними до керівних органів учнівського самоврядування; - брати участь у всіх заходах, що проводяться; - вносити свої пропозиції та відкрито висловлювати свої думки стосовно проблем, що вирішуються; - брати участь в експедиціях, конференціях, конкурсах, диспутах та інших заходах; - сприяти активізації роботи ради республіки. Усі мешканці «СТЕМ» користуються однаковими правами та однаковою мірою відповідають за виконання обов’язків, якими є: - виконувати вимоги статуту; - єдині вимоги для школярів, рішення ради, оволодівати знаннями практичними навичками; - реалізовувати свої знання й навички в шкільному житті; - бережно ставитись до всього що нас оточує; - дотримуватися дисципліни, виявляти ініціативу, сумлінно виконувати доручення; - впроваджувати в життя рішення керівних органів учнівського самоврядування, які прийняті на підставі загальної згоди; - поважати національні традиції, вивчати історію України. Виконавчу гілку влади очолює Президент школи, обраний шляхом вільних, рівних, таємних виборів, в яких беруть участь учні 5-9 класів та педагоги школи.
Положення про Президента учнівського об’єднання «СТЕМ»
1. Президента обирають учні школи таємним голосуванням; 2. Президент є головою учнівського колективу та головою ради республіки; 3. Президент має право: - пропонувати кандидатів у раду республіки; - виносити на розгляд членів ради республіки питання, що турбують учнів школи; - ініціювати зміни, що сприятимуть поліпшенню стану навчання та дозвілля; - представляти інтереси школи на засіданнях педагогічної ради школи та інших зібраннях. 4. Президент зобов’язаний: - дотримуватись статуту республіки «Берегиня»; - контролювати виконання статуту; - координувати роботу центрів; - приймати участь у виконання річного плану роботи. 5. Повноваження Президента припиняються у разі: - відставки; - закінчення ним школи.
Принципи учнівського самоврядування
· Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення. · Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті. · Ідею іншого критикувати не маєш права, покритикуєш – не буде ідей. · Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори. · Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно. · Чітко втямиш – краще зробиш. · Погодився легко – не означає сприйняв глибоко. · Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів і не смій задаватися. · Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою. · Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати. · Усяке діло величає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти і не бажати виправлятись. · Зауваження приймаються, пропозиції виконуються. · Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхи виконання рішень. · Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні. · Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй!
Вищій орган самоврядування в класах – загальні збори учнів. Вони дають змогу впровадити рішення ради в життя класних колективів, а також формують почуття відповідальності за доручену справу. Учнівське самоврядування в школі здійснюється за такими основним напрямками: організаційним, освітнім, громадянським, військово-патріотичним, історичним, естетичним, спортивним, господарчим, здоров’язберігаючим, екологічним. Усі ці напрямки своєю метою передбачають – виховання у молоді здатності, ефективно розв’язувати проблеми, що виникають у реальних життєвих ситуаціях, сприянню розвитку лідерського потенціалу школярів. Виконавчим органом є Рада республіки, до складу якої входять лідери що очолюють п’ять центрів.
Діють такі центри:
1. «Спорту та туризму»; Мета: заохочувати учнів до здорового стилю життя. Завдання: організація проведення змагань, спортивних свят, туристичних походів, експедицій подорожей.
2. «Дозвілля та цікавих справ»; Мета: організація змістовного дозвілля дітей і молоді з урахуванням їхніх інтересів; залучення дітей та підлітків на основі ініціативи до підготовки та проведення творчих справ, дозвільних програм. Завдання: піклуватися про естетичне виховання школярів, розвиток їхніх художніх здібностей; брати участь у художньому оформленні школи; організовувати і проводити вечори, дискотеки, шоу-програми. 3. «Освіти та порядку»; Мета: підтримка дисципліни у шкільному колективі учнів. Завдання: контролювати за чергуванням класів по школі; прибиранням кабінетів і їх санітарний стан; зовнішній вигляд учнів; індивідуальна робота з окремими групами учнів; робота з батьками
4. «Робота з молодшими школярами»: Мета: працювати над покращенням дисципліни учнів, культури
поведінки на перервах, у їдальні; виховувати в учнів свідому самодисципліну.
Отож, учнівське самоврядування функціонує з метою забезпечення виконання учнями своїх обов'язків і захисту їхніх прав й сприяє гармонійному розвитку особистості, формуванню навичок майбутнього організатора, керівника. В учнівському самоврядуванні беруть участь особи, які навчаються у загальноосвітньому навчальному закладі. Усі такі особи мають рівне право на участь в учнівському самоврядуванні. Воно здійснюється особами, які навчаються в школі: · безпосередньо; · через органи учнівського самоврядування, що обираються шляхом таємного чи відкритого голосування. Вищим органом учнівського самоврядування є загальні збори або учнівська конференція. Виконавчий орган (учнівський комітет, рада учнівського колективу, рада старост, парламент) є підзвітним загальним зборам. Учнівські збори відбуваються не менш як два рази на рік. Органи учнівського самоврядування (за чинним законодавством): · проводять організаційні, наукові, культурно-масові, спортивні, оздоровчі й інші заходи; · виконують інші функції. Рішення органів учнівського самоврядування мають дорадчий характер. У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, статутом навчального закладу. Органи учнівського самоврядування загальноосвітнього навчального закладу мають користуватися всебічною підтримкою і допомогою педагога-організатора чи заступника директора з виховної роботи у вирішенні питань забезпечення приміщеннями, обладнанням, документацією, коштами за погодженням із керівником закладу. Зокрема, директор школи має всебічно сприяти створенню належних умов для діяльності органів учнівського самоврядування щодо: · надання приміщення, меблів, оргтехніки; · забезпечення постійним доступом до мережі Інтернет; · відведення місць для встановлення інформаційних стендів; · тощо.
Президент школи:
- є гарантом прав учнів.
- координує роботу шкільного парламенту.
- співпрацює з адміністрацією школи.
- має право брати участь в роботі педагогічної ради, представляти інтереси учнів.
- звітує загальношкільним зборам про свою роботу раз на півріччя.
- поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.
Мета шкільного самоврядування:
· виховання активної життєвої позиції;
· формування та розвитку соціально активної особистості з почуттям національної свідомості,
· вирішення спільних проблем,
· надання допомоги іншим, а також потребою учнів у визнанні, лідерстві,
· бажанні брати участь у суспільному житті школи.
· підготовка до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством.
СТАТУТ
шкільної республіки «СТЕМ»
1. Загальні положення
· Учнівське самоврядуванні регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України "Про освіту", "Про громадянські організації", статуту Івангородської філії.
· Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об'єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з батьками і педагогами.
Закон №1
Різносторонній розвиток, самовдосконалення, самореалізація на благо собі, своїм ровесникам, школі , своїй родині, рідному селу , народові України.
Закон №2
Створення сприятливих умов для ефективної громадської діяльності, виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей учнів.
Закон №3
Формування з учнівської молоді активних громадян країни.
Закон №4
Створення умов для реалізації учнями своїх інтересів та потреб.
Завдання учнівської шкільної республіки:
1 . Набуття учнями соціального та громадського досвіду, виховання у школярів соціальної та громадської відповідальності, надання можливостей для особистого, соціального та творчого росту школярів.
2. Об'єднання та реалізація ідей та інтересів школярів у роботі різних сфер діяльності.
3. Залучення школярів до активної участі у волонтерській діяльності.
4. Формування загальної культури, організація змістовного дозвілля школярів.
5. Об'єднання учнівської молоді та підвищення її ролі у суспільстві, посилення ролі учнів у вирішенні питань шкільного життя, створення умов для духовного зростання особистості та пошуку свого місця у житті.
Центри шкільного самоврядування здійснюють свою діяльність відповідно до статуту школи, який відображає спільну колективну творчу справу, що об’єднує навколо себе максимальну кількість учнів.
Діяльність шкільної республіки «СТЕМ» побудована на принципах: доступності; демократії; гуманізму; толерантності ; взаємозв’язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання; рівності усіх учнів (жителів) для повної реалізації здібностей таланту;
Мешканці «СТЕМ» мають свої права, які заключаються у можливості:
- обирати та бути обраними до керівних органів учнівського самоврядування;
- брати участь у всіх заходах, що проводяться;
- вносити свої пропозиції та відкрито висловлювати свої думки стосовно проблем, що вирішуються;
- брати участь в експедиціях, конференціях, конкурсах, диспутах та інших заходах;
- сприяти активізації роботи ради республіки.
Усі мешканці «СТЕМ» користуються однаковими правами та однаковою мірою відповідають за виконання обов’язків, якими є:
- виконувати вимоги статуту;
- єдині вимоги для школярів, рішення ради, оволодівати знаннями практичними навичками;
- реалізовувати свої знання й навички в шкільному житті;
- бережно ставитись до всього що нас оточує;
- дотримуватися дисципліни, виявляти ініціативу, сумлінно виконувати доручення;
- впроваджувати в життя рішення керівних органів учнівського самоврядування, які прийняті на підставі загальної згоди;
- поважати національні традиції, вивчати історію України.
Виконавчу гілку влади очолює Президент школи, обраний шляхом вільних, рівних, таємних виборів, в яких беруть участь учні 5-9 класів та педагоги школи.
Положення
про Президента учнівського об’єднання «СТЕМ»
1. Президента обирають учні школи таємним голосуванням;
2. Президент є головою учнівського колективу та головою ради республіки;
3. Президент має право:
- пропонувати кандидатів у раду республіки;
- виносити на розгляд членів ради республіки питання, що турбують учнів школи;
- ініціювати зміни, що сприятимуть поліпшенню стану навчання та дозвілля;
- представляти інтереси школи на засіданнях педагогічної ради школи та інших зібраннях.
4. Президент зобов’язаний:
- дотримуватись статуту республіки «Берегиня»;
- контролювати виконання статуту;
- координувати роботу центрів;
- приймати участь у виконання річного плану роботи.
5. Повноваження Президента припиняються у разі:
- відставки;
- закінчення ним школи.
Принципи
учнівського самоврядування
· Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.
· Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.
· Ідею іншого критикувати не маєш права, покритикуєш – не буде ідей.
· Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори.
· Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.
· Чітко втямиш – краще зробиш.
· Погодився легко – не означає сприйняв глибоко.
· Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів і не смій задаватися.
· Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою.
· Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати.
· Усяке діло величає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти і не бажати виправлятись.
· Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.
· Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхи виконання рішень.
· Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.
· Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй!
Вищій орган самоврядування в класах – загальні збори учнів. Вони дають змогу впровадити рішення ради в життя класних колективів, а також формують почуття відповідальності за доручену справу. Учнівське самоврядування в школі здійснюється за такими основним напрямками: організаційним, освітнім, громадянським, військово-патріотичним, історичним, естетичним, спортивним, господарчим, здоров’язберігаючим, екологічним.
Усі ці напрямки своєю метою передбачають – виховання у молоді здатності, ефективно розв’язувати проблеми, що виникають у реальних життєвих ситуаціях, сприянню розвитку лідерського потенціалу школярів.
Виконавчим органом є Рада республіки, до складу якої входять лідери що очолюють п’ять центрів.
Діють такі центри:
1. «Спорту та туризму»;
Мета: заохочувати учнів до здорового стилю життя.
Завдання: організація проведення змагань, спортивних свят,
туристичних походів, експедицій подорожей.
2. «Дозвілля та цікавих справ»;
Мета: організація змістовного дозвілля дітей і молоді з урахуванням їхніх інтересів; залучення дітей та підлітків на основі ініціативи до підготовки та проведення творчих справ, дозвільних програм.
Завдання: піклуватися про естетичне виховання школярів, розвиток їхніх художніх здібностей; брати участь у художньому оформленні школи; організовувати і проводити вечори, дискотеки, шоу-програми.
3. «Освіти та порядку»;
Мета: підтримка дисципліни у шкільному колективі учнів.
Завдання: контролювати за чергуванням класів по школі; прибиранням кабінетів і їх санітарний стан; зовнішній вигляд учнів; індивідуальна робота з окремими групами учнів; робота з батьками
4. «Робота з молодшими школярами»:
Мета: працювати над покращенням дисципліни учнів, культури
поведінки на перервах, у їдальні; виховувати в учнів свідому самодисципліну.
Отож, учнівське самоврядування функціонує з метою забезпечення виконання учнями своїх обов'язків і захисту їхніх прав й сприяє гармонійному розвитку особистості, формуванню навичок майбутнього організатора, керівника.
В учнівському самоврядуванні беруть участь особи, які навчаються у загальноосвітньому навчальному закладі. Усі такі особи мають рівне право на участь в учнівському самоврядуванні. Воно здійснюється особами, які навчаються в школі:
· безпосередньо;
· через органи учнівського самоврядування, що обираються шляхом таємного чи відкритого голосування.
Вищим органом учнівського самоврядування є загальні збори або учнівська конференція. Виконавчий орган (учнівський комітет, рада учнівського колективу, рада старост, парламент) є підзвітним загальним зборам. Учнівські збори відбуваються не менш як два рази на рік.
Органи учнівського самоврядування (за чинним законодавством):
· проводять організаційні, наукові, культурно-масові, спортивні, оздоровчі й інші заходи;
· виконують інші функції.
Рішення органів учнівського самоврядування мають дорадчий характер.
У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, статутом навчального закладу.
Органи учнівського самоврядування загальноосвітнього навчального закладу мають користуватися всебічною підтримкою і допомогою педагога-організатора чи заступника директора з виховної роботи у вирішенні питань забезпечення приміщеннями, обладнанням, документацією, коштами за погодженням із керівником закладу. Зокрема, директор школи має всебічно сприяти створенню належних умов для діяльності органів учнівського самоврядування щодо:
· надання приміщення, меблів, оргтехніки;
· забезпечення постійним доступом до мережі Інтернет;
· відведення місць для встановлення інформаційних стендів;
· тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар